Muunneltu merkki

Tehtävänä oli muuttaa tunnettua merkkiä sen verran, että se menee jollain tavalla merkin sanomaa, arvoja yms. vastaan. Adidas on maailmanlaajuisesti tunnettu merkki, joka edustaa toimivuutta ja mukavuutta tuotteissaan. Kuitenkin, mitä on tuotteiden tuotannon takana. Merkkiä ei voi pitää mitenkään eettisenä esimerkiksi työntekijöiden olosuhteiden takia (tuotantomaa esim. Kiina). Joten, siitäpä kehittelemään.


Punainen väri on vaaran, hälytyksen ja huomion väri, siis sopiva kyseisen tilanteen kuvaamiseen. Itse nimimuunnosta tuli mietittyä paljon ennen kuin lopullinen syntyi. Koska itsellä ei ole Adidaksen fonttia, piti kirjaimia väsätä itse olemassa olevien pohjalta. A-kirjaimesta tuli sekä e- että c-kirjaimet, d:stä tuli h ja i:stä t.

Aluksi tuntui hankalalta käyttää kuvankäsittelyohjelmaa, mutta käytön myötä siihen tottui paremmin. Loppumetrit meni jo huomattavasti nopeammin kuin alku. Yksittäisiä haasteita tuli esimerkiksi liitettävän kuvan suurentamisessa (skaalaus), kun ei löytänyt oikeaa painiketta helpolla, tunnistettavalla nimellä.

Lopputulos on mielestäni varsin onnistunut, vaikka nyt hieman jälkikäteen huomaakin pieniä virheitä siellä täällä. Kenties, jos tekisi uudestaan huolehtisi niiden olemassaolon pois. 

Tavoitteena oli, että merkin pystyisi vielä tunnistamaan alkuperäiseksi, mutta kuitenkin sisältäisi jonkin vahvemman sävyn. "Add ethics" sopi mielestäni varsin hyvin, sillä asiat eivät välttämättä ole tuotannossa niinkään aurinkoista. 

Työn tekemisen aikana opin käyttämään käyttämääni kuvankäsiitelu ohjelmaa (Gimp) paremmin mitä ennen, ja olen siihen kyllä tyytyväinen.

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita